IE9 of lager? Update je browser nu!

Brasto Leeuwarden

Brasto - Slump Oil

Identiteiten


2016


Brasto, een samensmelting van de woorden bistro en brandstof, is een nieuw shopconcept van Slump Oil dat verschilt van wat gebruikelijk is in de petrolbranche. De nadruk ligt op goede koffie, vers belegde broodjes en gezonde alternatieven. Kwaliteit en smaak zijn daarbij erg belangrijk. BWH was verantwoordelijk voor de naamgeving, identiteit en beeldtaal en werkte nauw samen met Roem (Rianne Holtrop), die verantwoordelijk was voor het interieur en styling van Brasto.

Slump Oil

Slump Oil is een handelsorganisatie in smeermiddelen en brandstoffen met een hoofdkantoor in Heerenveen. Het levert aan alle branches in de markt. Ook beschikt het over een netwerk van achttien bemande en onbemande stations, waar BP of de eigen onbemande Tanxx-formule op de luifel staat. Daarnaast zijn er leveringsovereenkomsten gesloten met vijf dealerlocaties.

Met het nieuwe shopconcept Brasto en een duurzame groei wil Slump Oil zich onderscheiden in Noord-Nederland.

Voor de visuele identiteit is gekozen voor typografie wat refereert aan een handgeschreven letter. Er wordt gecommuniceerd door middel van iconen die geïnspireerd zijn op de typografie. Kraftpapier wordt veel gebruikt in de dragers, zoals de verpakkingen voor de koffie en broodjes.

Naast het concept is ook het pand zelf uitgangspunt voor het interieurontwerp – een betonnen karkas met strak afgewerkte witte wanden, een industrieel ogend plafond waarop oud en nieuw leidingwerk door elkaar heen lopen en een gevel welke geheel bestaat uit een glazen pui. Het interieur is licht, transparant en modern gevormd met eerlijke materialen. Eikenhout, staal en keramische tegels zijn geïntegreerd toegepast in de ruimte en geven het interieur textuur. Het verlaagde plafond zweeft in de ruimte en vormt een contrast met de ruwe elementen van het originele plafond.

Illustraties voor alle producten die worden verkocht

Andere projecten